Přejít k obsahu

Čtvrtina jízdních kol dovezených do EU je z Kambodži

Eva Henzlerová

13. 09. 2021

  • Statistiky
  • Události
  • Svět
  • Regiony a země
  • Mezinárodní data

V roce 2020 bylo z EU27 vyvezeno téměř 1,3 mil. jízdních kol v celkové hodnotě 471 mil. eur. Opačným směrem mířilo 5 mil. kol v hodnotě 930 mil. eur.

Ve srovnání s rokem 2019 se vývoz jízdních kol v roce 2020 zvýšil o 35 %, zatímco dovoz poklesl o 3 %. Dařilo se i obchodu s elektrokoly, u nichž v roce 2020 meziročně vývoz vzrostl o 43 % a dovoz se zvýšil o 19 %.

V roce 2020 vyvezla EU27 téměř 274 tis. elektrokol v hodnotě 427 mil. eur (údaje zahrnují jízdní kola s asistencí pedálu a pomocným elektrickým motorem s výkonem nižším než 250 W). Do Evropské unie bylo v loňském roce dovezeno více než 839 tis. elektrokol, jejichž celková cena dosáhla 721 mil. eur.

Ze zemí EU putovala vloni kola především do Velké Británie (34 % celkového vývozu jízdních kol mimo EU), Švýcarska (13 %), Brazílie (9 %), Turecka (5 %) či Uzbekistánu (4 %). Švýcarsko a Velká Británie byly také hlavním cílem vývozu elektrokol, mířilo tam 36 %, resp. 29 % unijního vývozu. Následovaly Norsko (14 %) a Spojené státy, kam putovalo shodně po desetině unijního vývozu.

Čtvrtina (24 %) do EU dovezených jízdních kol pochází z Kambodži, 17 % je z Číny, 11 % z Tchaj-wanu, 8 % z Bangladéše a 7 % z Turecka. V případě elektrokol je více než polovina (53 %) z Tchaj-wanu, následují elektrokola z Vietnamu (19 %), každé desáté dovezené elektrokolo je z Číny, 7 % přichází z Turecka a pátá příčka s 6 % patří Švýcarsku.

Více zde.

Článek si můžete přečíst také v časopisu Statistika&My.